Design • Strategi & rådgivning • Undervising

design • strategi & rådgivning • undervisning

Det handler om kerne & helhed

IMG_8734-edit.jpg

Kerne

Din virksomheds kerne er det, det hele drejer sig om – bogstavligt talt! Det er nemlig her alle visioner, retninger og beslutninger udgår fra.

Kernen i den visuelle identitet er først og fremmest logoet. Man kan sige, at logoet indeholder essensen af hvad din virksomhed er – og det skal både være “spot on” og robust på samme tid. For logoet skal være med til det hele.
Derfor redesigner jeg hellere logoer end at begynde på en frisk, for det er kun i tilfælde af, at virksomheden ønsker at begynde helt på ny, at det er en god idé at designe noget helt anderledes.

Logoet er kernen, essensen – eller hjertet om man vil! Logoet skal langsomt forvandles i takt med at virksomheden udvikler sig og vokser. Det er godt, når der er tråde helt tilbage fra begyndelsen. Når jeg designer logoet til en helt ny virksomhed bygges kernen op omkring grundlæggeren og dennes vision.

Logoet er udgangspunkt for at skabe en stærk visuel identitet – et førstehåndsindtryk – der får målgruppen til at åbne op. Til at blive interesseret. Og til at tage næste skridt i den rigtige retning.

 

Helhed

Den visuelle identitet er din virksomheds billede både udadtil og indadtil – det er den visuelle helhed. Den visuelle identitet hænger uløseligt sammen med virksomhedens værdier, visioner og strategi.

Enhver virksomhed har en visuel identitet – uanset om der arbejdes med den bevidst og målrettet eller om den er mere tilfældig. Når der arbejdes bevist og målrettet med virksomhedens billede bliver virksomheden, dens vision og mission, meget tydelig og klar – både for kunder, samarbejdspartnere og for virksomheden selv!
Virksomheden får et stærkt fokus på, hvor den skal hen. Så udover at det er langt lettere for kunder, samarbejdspartnere og potentielle nye kunder at forstå og forbinde sig med virksomheden, bliver virksomheden også mere målrettet i sine konkrete aktiviteter.

 

& Begyndelse

Vi begynder med dialogen. Dialogen og den gode, dybe indsigt i din forretning er mine vigtigste værktøjer. Jeg vil lære dig og din virksomhed at kende, så jeg kan bidrage med værdifuld sparring, rådgivning og kreativ udvikling.

God kommunikation bygger på dyb indsigt i stoffet og en fælles forståelse af mål og midler – med andre ord et tæt og langsigtet samarbejde. Det er alfa og omega. Jeg bestræber mig altid på at give mine kunder den absolut bedste pris, men tror ikke på hasteopgaver bestemt af laveste bud. Det koster ikke mere at gøre tingene grundigt og ordentligt – tværtimod.

Samarbejde forpligter og kræver en dedikation, der rækker langt ud over den aktuelle opgave. Derfor er jeg også utroligt stolt af de mangeårige samarbejder, jeg har med en lang række spændende og fremsynede virksomheder.

Her kan du læse mere om, hvordan nogle af mine kunder oplever vores samarbejde.